mandag, september 26, 2005

..går det ann å reise i tid??

Hay ho!

Har hatt ei aktiv helg med mye moro! Sceneskrekk på Fredag med påfølgende Jazz konsert på Bar Ampfield. Veldig moro å høre Kvistum spille jazz igjen! Lørdag var det konsert i Kolbu Kirke med sjølveste Knut Anders Sørum sjøl og ungdomskoret Liv og Fred. Dette er altså et kor, ikke to personer. Hadde med meg et lite band bestående av Trond Meland, Per Strand og Ruben Våga. Sistnevnte var forøvrig første gang sammen med meg på trommer. Veldig moro var det! Ruben og jeg går way back men har aldri hatt gleden av å jobbe sammen "på ordentlig" før! Er jo fadder til dattera hans og alt mulig så det var litt kult å endelig kunne hyre han! Han skal også være med til Stryn den 9 okt. Glær mei! Konserten var faktisk veldig fin! Stemningen var meget god og jeg greide å få enda litt mere liv i koret enn jeg hadde trodd. Trond ringte meg senere på kvelden og fortalte at det var den konserten i livet hans som hadde gitt han mest! Skar itte kjimse ta dæ nei! Sjøl om det var midt på lørdags natta..!

Personlig så er det jo veldig morsomt å jobbe sammen med Liv og Fred igjen etter 12-13 år. Det er jo bare nye folk siden jeg var med, men det er akkurat samme opplegget og akkurat den samme stemningen. Nye sanger, men i akkurat samme sjanger og akkurat samme måte å synge de på! Det rare er, plutselig var jeg tilbake til tidlig i tenårene! Jeg satt der og kjente på den samme stemningen og følte de gamle følelsene! Akkurat som om verden har stått stille! Når jeg sitter og tenker på det nå er det faktisk veldig vanskelig for meg å forstå at det faktisk skjedde nå på lørdag og at det er en del av den virkelige verden som eksisterer akkurat her og nå ved siden av alt det andre jeg driver med i mitt lille rare liv! Jeg prøver ikke å være arrogant, men det er bare så innmari rart for meg! Jeg slutta der for å få mere tid til å jobbe med musikk og kommer tilbake etter 12-13 år med egne låter og et band med profesjonelle musikere og ansiktet mitt på plakaten. Ikke lett å holde tunga rett i munnen nå ser jeg, men jeg må gjenta at jeg syns det var UTROLIG staas!! Men du verden! Hvordan kan en tradisjon og ikke minst STEMNING føres videre på den måten? Det har jo vært perioder da det har vært så lite folk i koret at det praktisk talt har ligget brakk, så med helt nye folk skulle man jo tro at det har skjedd litt forandringer? nei, kanskje det går ann å reise i tid? Jeg gjorde iallefall det på lørdag...

Etterpå bar det rett i stabburet til diverse kalde og tempererte drikkevarer sammen med et knippe av mine herlige venner og bekjente! Vi nevner bl.a. mine elskede søstre, Søstrene Semb, Terje Løkken, Kristin og Torkel, Torfinn, Inger Karin, Johan, Slottum, osv... Sovna seint og har hatt en ellers fin dag i dag! Vært på Kino og sett Elsk meg i morgen, meget bra! Gå å se!

4 Comments:

At 23:59, Anonymous Anonym said...

Hipp hipp!

For å si det sånn! Det var en fantastisk gossin konsert i kolbu-kirka.... GOOOD stemning :) Koste meg i et par timer der ja........! Og fludiumet etterpå var ikke så verst det heller!!

Silin

 
At 00:41, Blogger KuleKnut said...

Da må alt være helt perfekt da? Eller hva?

 
At 14:50, Blogger Bottom Buzzer said...

Hmm.. skulle gjerne ha vært der. Både i kirka og stabburet.

 
At 12:11, Anonymous Anonym said...

Hallao:D hahahaha
eg elskerå reisei tid! harallerede vært i fjor ;)

 

Legg inn en kommentar

<< Home