onsdag, august 31, 2005

..pringles, kjent i utlandet..


Nå sitter jeg atter en gang og slapper av foran tv´n i stabburet med en god Margués de Chivé (pappvin) og en dårlig serie på tv-norge. Venter på at Buffy skal begynne. Dagens gladmelding, veien.net er åpna igjen etter et langt avbrekk. Nå kan vi endelig ta opp igjen de mere og innimellom definitivt mindre konstruktive diskusjonene. Ikke det, jeg digger ideen og tanken, følger ivrig med, legger stadig inn noen innlegg, men vi kan diskutere til krampa tar oss. Som david sier selv, når filmen om ditt liv skal vises i himlen, vil du da (i lys av evigheten som en religionsdisputtør) se en komedie? nope... men veien.net er kul, og vi har savna den..!

Apropos komedie. Hvis jeg reiser til, si Polen? Eller Russland? Spania for den saks skyld, Tyrkia eller Hellas eller ettelleranna ANNA type land! Sånn som vi ikke har her, med med på en måte litt alternativ kultur? Hvis jeg er sulten og skal på bensinstasjon, prøver å kjøpe pølse så ser de dumt på meg! Hvis du skjønner! Sånne land du faktisk kjøper BENSIN på bensinstasjon og.... Pringles og Bounty,.. for det er det eneste de har som vi kjenner til fra gamle Norge! Er du med? Jeg har det ihvertfall sånn i Russland og Polen! Jeg praktisk talt LEVER på Pringles og Bounty når jeg er i de landa! Kjøper det aldri i Norge, men alltid når jeg er på "eksotisk" turnering! Eneste forskjellen er at det er bilde av Darth Vader på de Norske boksene...
Hold den tanken!;
Har jeg fortalt at jeg er ferdig med å rydde i stabburet?? Det er jammen blitt fint her skal jeg si deg!! Det er faktisk blitt så fint at jeg vurderer å ringe noen kjente i løpet av de neste dagene! Bare for å spørre om de har lyst til å besøke meg! Ingen tanker om at de skal si "ååh, så fint det er her" men bare for å føle at all ryddinga ikke var forgjeves...! Har igjen all ryddinga nede i studioet, men en ting har jeg lært av denne runden her, (ja, jeg er 29 år og HAR rydda før.. faktisk!!) det er alltid mye mindre rot enn det først ser ut til å være! Gleder meg faktisk nesten litt til å ta fatt på første etg! Er jeg riktig heldig kan det ratt hende det dukker opp et piano eller to på veien også!! Værre er det med rommet mitt i Oslo. Må kanskje flytte ut allerede i helga. KJIIP jobb, men sparer ei husleie, så jeg håper det går i orden. (thank you)

Jo, når jeg var på vei til studio i går opplevde jeg noe veldig rart. Produsenten, Narum, bor på Eina som er en 20 min biltur herifra gjennom et veldig interessant sted som heter Kolbu. Midt i Kolbu, nei YTTST i Kolbu, ligger det et lite tettsted som heter Lund. Der er det tre ting: en skole, en bensinstasjon og en barnehage. Tror kanskje tettsted er feil betegnelse, for bebyggelsen er ikke akkurat tett. Skolen har faktisk akkurat fått beskjed om at den skal legges ned. Bensinstasjonen derimot har fått nye eiere! Nytt interiør og ny betjening!! Barnehagen har jeg desverre ingen inside informasjon om., men det er bensinstasjonen jeg tenkte å stoppe innom. Jeg var jo tørst, trenger Imsdal, og skulle være kul å kjøpe med noe digg til gutta i studio! De jobber jo for meg time etter time så det var jo det minste jeg kunne gjøre. (buffy byner, 25 min pause)(ferdig,slitin, handla bare om ungdommelig begjær i dag..grrr...) Åpnet døra og gikk inn. Eneste jeg fant var en hylle med gammel sjokolade og en vegg full av vifte-reimer. I brusskapet fant jeg min flaske vann og la kursen mot køen. Foran meg sto det tre svære karer i rare klær. De snakket Polsk seg i mellom, og engelsk med statoildama. Jeg kikket meg rundt, fikk en veldig rar følesle, fant en boks Pringels, betalte og gikk...

Inne i hodet mitt latet jeg bare som det aldri hadde skjedd og trøsta meg med Darh Vader... "jeg er NORMAL!! N-O-R-M-A-L!!"
(Jon Skolmen i "plastposen" for den som noterer)

Var i studio i går ja, som sagt, og det gikk veldig bra! Tom Arne slo inn noen herlige tromme spor og jeg tror demoen min kommer til å låte supert! Har hørt igjennom noen råmixer i dag og hvis sluttresultatet blir én promille av hvordan dette låter blir det strålende! hurra!

I dag har jeg trent, ryddet, sett tv, skrevet i bloggen, bestill abbonement på Fri Flyt, gjennåpnet parabolantenna mi, ser på svisj akkurat nå, har et halvt glass vin igjen før jeg skal legge meg, har en tilværelse totalt blottet for kjærlighetsliv, har fortsatt allt for mange venner men gleder meg faktisk over at de fleste sitter fulle på smuget nå mens jeg sitter tilnærmet edru i stabburet og skal få noe ut av dagen i morra. Gleder meg til jeg reiser til Amerika, gleder meg til snøen kommer, og gleder meg ikke minst til jeg skal ligge å kose med den på vei ned fra ettellerannet nedfrosset fjell om kun få måneder! Huske på de som kjemper mot vannmassene i New Orleans! Ser på tv at det er i størst grad de fattige som får svi, akkurat som det bruker å være under slike forhold.. our prayers are with you!

Koz og klem! Knuf!

7 Comments:

At 06:58, Blogger Bottom Buzzer said...

May the force be with you! Use the force if you meet aliens from Krakow. Yeah.

 
At 11:37, Blogger Bottom Buzzer said...

Fy flate hvor mye spam det var her da...

 
At 12:38, Blogger KuleKnut said...

Ja fytti katta!! Har du noen triks? Ellers så må jeg ratt sperre for alle untatt bloggere...

 
At 14:19, Blogger Bottom Buzzer said...

Gå inn på settings og velg fanen comments. Så velger du "yes" bak teksten "Show word verification for comments?"

Da må folk som som kommenterer skrive inn noen bokstaver fra et bilde. Det skal hindre automatisk utsendt spam.

 
At 16:33, Blogger KuleKnut said...

Bottom! Du er min helt!!

 
At 13:08, Blogger John David Didriksen said...

Øy, en skikkelig kjendisblogg! Fin blogg du har. Tre poeng til deg, hehehehe.

 
At 23:31, Anonymous Anonym said...

Fett å se grand prix-gutten på blog.
Er bra as !
Skal huke jan teigen`s etterpå... må ikke glemme det... må ikke glemme det.. må ikk..

Rachel

 

Legg inn en kommentar

<< Home