tirsdag, september 06, 2005

visste du at kokosbolle på engelsk heter Snowball? Blir ikke værre av det nei..!


Jeg har prøvd å spise en kokosbolle.
Kokosboller er godt det! Hurra! Jeg har vært glad i kokosboller helt siden jeg var liten! Husker jeg var på "kor-turne" som 14 åring og for første gang hadde ansvaret for min egen husholdning; kokosboller til frokost. Godt var det da også! Det var faktisk på den turen jeg begynte å røyke,.. en diggresjon, men man skal ikke se bort i fra at det ratt har en sammenheng? Uansett gikk ihverfall sju år før jeg først skulle få smaken på øl. Og smaken på øl fikk jeg til gangs! Jeg vil faktisk strekke det så lang at etter vann, så må øl være mitt definitive favoritt drikke! Har slutta med brus, har slutta å røyke (hurra), kutta kraftig ned på fet mat, har faktisk begynt å trene (skal bli god på telis) men kommer nok sannsynligvis aldri til å slutte å drikke øl! Jeg simpelthen ELSKER øl!

På lørdag var jeg, av alle steder, på Lena Grill og Restaurant! Hadde først, av alle ting jeg ikke har gjort på mange år, vært på Lena Marken! Stor opplevelse! Av alle band i hele verden var det faktisk Hellbillies som spilte, med lokale "No Name" som oppvarmere!! Jeg tenderer faktisk til å like hellbillies meget godt, på tross av at de fleste som går på konsert har cowboyhatt. Men dette handla ikke om tivoli, selv om jeg ikke trodde det jeg så da en gigantisk neon-blinkende spillehall fasade lyste "HOLLIWOOD STARS" mot meg!! Skal ikke skryte av å være den sterkeste på skrivefeil, men at INGEN av de som var innvolvert i produksjonen av et så stort skilt reagerte? Måtte jo ha egen trailer for å frakte det skiltet! Kunne også hatt et lengre innlegg om hvordan Sylvester Stallone var lakkert inn i en sky ved siden av Arnold og Tom Cruise! Det var faktisk de eneste vi kjente, resten var nok slektninger av han som hadde lagd skiltet...
Det handlet om Lena Grill og Restaurant.
Når du midt på natta har en haug lettere beduggede bygdefolk på Hellbillies/lenamarken/holliwood rus innom på besøk, hva gjør du? Jo, du bestemmer deg for å holde, ikke bare baren, men faktisk også hele restauranten åpen! GOD IDÈ!! Spesiellt for de som er vant til å sitte på kremt, *smuget,..,-- ut i de sene timer, der de har servering til 03.00 hver kveld. (anbefaler kyllingspyda) Hurra til Grill´n for godt tilltak, men hva er det man ser ligger innbydende, avlangt og pakket inn i plast på disken? Kokosboller... Fikk veldig lyst på det! Kom på at det er ratt opp til flere ÅR siden sist jeg hadde gleden av å sette tennene i en! Godt! Godt! Godt! Vil ha! Man tenker i sitt stille sinn: kokosboller er godt!! Øl er godt!! Passer godt sammen!! Selvfølgelig!! Hvem er det som drasser rundt med så mye negativ energi at man i det heletatt TENKER noe annet? En kokosbolle takk! Noe å drikke til? ja, øl-. Tar med til bordet, spiser kokosbolle, drikker øl, spiser mere kokosbolle, drikker litt mere øl og har det egentlig veldig fint, helt til en av mine "venner" annonserer tørt følgende setning: "Jeg synes både vaniljesaus og kjøttkaker er godt, men ikke sammen..."

Jeg gikk å kjøpte peanøtter. Kvelden ble aldri den samme...

Ellers er livet mitt i ferd med å organiseres mot stabburet som base for fullt! Kjørte det siste flyttelasset i dag, og regner med at jeg må trene bort en del stølhet i morra! Teaterøvelse på søndag var MEGET bra! Vi hadde workshop med en kjent instruktør fra ammerika som heter Asaf Ronen. Genialt! Hurra!
Snakkes!! Og hva enn du måtte finne på eller ramle utfor, ROCK! ROCK! og ROCK til KRAMPA TAR DEG!! Peace!

5 Comments:

At 03:15, Blogger Bottom Buzzer said...

Øl og Kokosbolle? Det høres verre ut enn mentholsigaretter og jenter med hår under armene.

Håper jeg får sove nå....

 
At 16:51, Blogger Bottom Buzzer said...

Jeg sov som en stein, men jeg fikk latterkick i dusjen i dag da jeg tenkte på øl og kokosboller.

 
At 20:16, Anonymous Anonym said...

Et innmari gla inlegg
Ållah, lissom.
jette bra.

Rachel

 
At 01:37, Blogger funky_uncle said...

Øl, ja. Sitter her med en Heineken selv, men det er bare fordi jeg er tom for Newcastle Brown Ale. Ahh.

 
At 11:29, Anonymous Anonym said...

Mårn-mårn!

He-he, bensinstasjonen, ja! Skjønner hva du mener nå. Bloggen din er jo like morsom (og nesten like lang) som David sin. Ikke rart "Anna" sin stil ble offer for høytlesning i klassa!!

sig

 

Legg inn en kommentar

<< Home