mandag, november 13, 2006

Skisesongen er i gang!

Har vært på ski i dag for første gang på 4 mnd og 15 dager. Verden er atter igjen i harmoni og jeg vil annbefale deg, vantro eller overbevist, om å gå inn på skibloggen min og følge med på aktivitetene fremover. Hurra! Vinteren er her!



Fikk en fantastisk mail som jeg syns jeg måtte legge ved:

Gradestokken

+15°C / 59°F
This is as warm as it gets in Norway, so we'll start here.
People in Spain wear winter-coats and gloves.
The Norwegians are out in the sun, getting a tan.

+10°C / 50°F
The French are trying in vain to start their central heating.
The Norwegians plant flowers in their gardens.

+5°C / 41°F
Italian cars won't start.
The Norwegians are cruising in cabriolets.

0°C / 32°F
Distilled water freezes.
The water in Oslo Fjord gets a little thicker.

-5°C / 23°F
People in California almost freeze to death.
The Norwegians have their final barbeque before winter.

-10°C / 14°F
The Brits start the heat in their houses.
The Norwegians start using long sleeves.

-20°C / -4°F
The Aussies flee from Mallorca.
The Norwegians end their Midsummer celebrations.
Autumn is here.

-30°C / -22°F
People in Greece die from the cold and disappear from the face of the earth.
The Norwegians start drying their laundry indoors.

-40°C / -40°F
Paris start cracking in the cold.
The Norwegians stand in line at the hotdog stands.

-50°C / -58°F
Polar bears start evacuating the North Pole.
The Norwegian army postpones their winter survival training awaiting real winter weather.

-70°C / -94°F
The false Santa moves south.
The Norwegian army goes out on winter survival training.

-183°C / -297.4°F
Microbes in food don't survive.
The Norwegian cows complain that the farmers' hands are cold.

-273°C / -459.4°F
ALL atom-based movement halts.
The Norwegians start saying 'Faen, it's cold outside today.'

-300°C / -508°F
Hell freezes over.
Norway wins the Eurovision Song Contest.

8 Comments:

At 10:33, Blogger Sindre said...

Aah, du er heldig, ski igjen. Tipper det sikkert går en måned før jeg kommer meg på ski. Jaja, gratulerer;)

 
At 00:17, Anonymous Anonym said...

Hahahaha!!!!! Den var strålende..... :)
Anna banana

 
At 11:09, Blogger Elisabeth said...

Fantastisk morsomt! En av de bedre (som sikkert sirkulerer på mail blant de som på en eller annen måte har vært involvert i det som kalles GP)... ;-)

 
At 13:34, Blogger David said...

Nå har jeg også blitt journalist, så jeg håper du snart kan si noen provoserende som jeg kan sakse mot din vilje. "Skisesongen i gang"... Blæh! Blir ikke forsidestoff av denslags!!

Hehe... Ses neste torsdag! RÅKKENRÅLL!

 
At 13:36, Blogger David said...

Men MORSOM var posten uansett! :)

 
At 00:50, Blogger KuleKnut said...

AHHH!!! Skal jammen skrive noe skikkelig provoserende nå altså! DAVID ÅLESKJÆR ER EN FORDØMT TULLING AV EN SKATTESNYLTENDE SLASK SOM ALDRI SKULLE HA VANDRET PÅ JORDENS OVERFLATE MEN HATT GOD DAMMELDAGS SKAMBANK AV EN FÆL OG VOLDELIG FYR SOM VAR MIST DOBBELT SÅ STOR SOM HAN! Var det ok eller?

 
At 23:28, Blogger Thomas said...

HAHAHA! Jeg har oversett den mailen du fikk. Flaks at jeg så den. UTROLIG MORSOMT!! =)

 
At 12:32, Blogger Bottom Buzzer said...

Jeg har heller ikke lagt merke til mailen før nå. Trodde det var avansert informasjon for skifantaster, så jeg hoppet elegant over...

 

Legg inn en kommentar

<< Home