fredag, januar 20, 2006

Hurra for Norge iDAG!!

Som du kanskje vet så har jeg jo prøvd å holde denne bloggen hemmelig i frykt for å bli sitert ut av sammenhengen. I dag tror det skar seg...

sjekk www.norgeidag.no

Det er jo litt spesiellt kanskje? Det morsomme er at disse folka sendte meg en mail i dag som låt sånn:

Jeg har fattet interesse for bloggen din, og lurte på om du var tilgjengelig for noen spørsmål om dine sterke uttalelser om kristne aviser?

Finner ikke noe telefonnr til deg, så jeg håper du vil ta kontakt.

Mvh.

Bjarte Ystebø
Journalist
Norge IDAG
Mob: 95 04 37 15


Jeg legger ved svaret mitt som da er min OFFENTLIGE kommentar på dette oppslaget:

Takker og bukker for den repotarsjen!

Eneste kommentar jeg har er at dette er en privat blogg som jeg skriver for mine venner og det blir nøye spesifisert i introen. At jeg ikke er spesiellt glad i de kristne avisene er ingen hemmelighet, men dette er lagt inn i en sammenheng og skrevet med en slags "humoristisk" spissformulerende tone ment for de som kjenner meg personlig til å lese. Vet ikke hvor du har fått den bloggadressen, men jeg har prøvd å holde den skjult siden jeg åpnet den. Hvis jeg hadde blitt bedt om en offentlig uttalelse hadde jeg sannsynligvis ordlagt meg litt anderledes.

Knut Anders



Jeg er jo igrunn ganske dust i hue og da som ikke lager en sånn "hemmelig" blogg under pseudonym...

(ps: det som provoserer meg mest og er direkte ærekrenkende, som det så fint heter om dagen, det er at de kaller meg "kristen pop-sjarmør"!!!)

24 Comments:

At 19:20, Anonymous Anonym said...

Hei. Du vet at det går ann å lage passord på bloggen din slik at de må spørre etter et passord før de kan komme inn der? Så da får ikke "andre" folk tilgang til den?

Kah

 
At 19:25, Anonymous Anonym said...

"holde bloggen hemmelig"??? På internett??? Hallo, hvor naiv går det an å være?

Flott at dine intolerante og ekstremistiske utsagn nå kommer frem i lyset, når man lyser på kloakkrotter har de nemlig ofte en tendens til å forsvinne..........

Så må jeg jo bare innrømme at jeg godter meg vannvittig over at en som krampaktig forsøker å fremstå som tolerant, romslig, fordomsfri, seriøs osv osv så til de grader blir tatt med buksene nede mens han spyr ut sine fordommer og intoleranse! Jeg ler meg ihjel!!

 
At 19:34, Blogger KuleKnut said...

Ja, jeg er naiv som trodde jeg kunne holde den hemmelig...

 
At 18:12, Anonymous Anonym said...

høres jo ut som om du er en god kristen som "godter deg vanvittig" og ler deg i hjel.... veldig fordomsfri du også... ja, skyldig inntil det morsatte er bevist... god holdning....

hip hip

 
At 19:48, Anonymous Anonym said...

1. Jeg tror anonymous(e?) nr.2 er misunnelig på deg for at du speaker up hva du mener uten å bry deg om hvems tær du eventuelt skulle være så "uheldig" å tråkke på, for det er ALLTID noen tær å tråkke på UANSETT hva man måtte mene om HVA SOM HELST når du er såpass profilert som du er.

2. Det som er SKANDALØST i denne saken, at journalisten skriver "vi fikk ikke kontakt med Knut Anders i forhold til den reportasjen". Det virker på meg (hold deg fast) som om det er en aldri så liten løgn. For de kunne STEIKE MEG bare sendt en mail og spurt om de, veit ikke, kunne fått LOV TIL Å PUBLISERE NOEN AV DINE TANKER OG MENINGER....!?

Eller er det sånn at så snart en har blitt "kjendis" evt "profilert" evt OFFENTLIG HAKKEMAT, så har en ingen private rettigheter ang om DIN PERSONLIGE DAGBOK (whatEVER om den er aldri så mye på nettet!!) som sier at "jeg vil helst ikke at dere publiserer dette i deres avis"..

....AM I MISSING SOMETHING HERE?!?

Må journalister o.l ha inn med TESKJEI at "KJENDISER HAR EGNE MENINGER, DE OGSÅ. DE MENER IKKE BARE DET "ALLE ANDRE" MENER FOR Å BLI BEDRE LIKT. KJENDISER ER OGSÅ MENNESKER."

Jeg blir LITT varm i huet, og dette blei en LANG comment, men jeg kunne skrevet den for å forsvare HVEM ENN DET MÅTTE VÆRE som er LITT mer profilert i media enn mormor, for å si det sånn.

Stå på, Knut!! Det er PIGEDE så bra å se at dine følelser også kan ta overhånd, og at du skriver rett fra levra..

Fra et medmenneske til et annet.

..jeg veit IKKE hvor "intoleransen" ligger hen, når anonymouse nr2 snakker om intoleranse, om det er overfor homofiles urettigheter eller intoleranse mot "egne meninger"- praksisen. Det er uansett FORKASTELIG at noen PRESTERER å skrive at de "godter seg vanvittig" over at noen blir "tatt med buksene nede".. Det jeg har å si til DET, er:

Først spyr du ut alle negativt ladde ord du har i ditt vokabular, og du er ikke engang mann/kvinne nok til å stå for det. Lenge leve..


(Til Bjarte fra "NorgeIDAG", hvis du har lyst til å publisere denne kommentaren siden jeg er en kvasiprofilert G-kjendis:

Hvis jeg var LITT ukonstruktiv på den siste der, SÅ VAR DET MENINGA.)

 
At 23:21, Anonymous Anonym said...

Bjarte Ystebø:
Vet du hva jeg lærte før jeg begynte på (søndags)skolen? At du SPØR FØRST, og TAR ETTERPÅ.

Norge IDAG, du liksom. Norge FOR FLERE HUNDRE ÅR SIDA, spør du meg.

sig

 
At 01:37, Anonymous Anonym said...

Hehe, fant denne bloggen gjennom Norge IDAGs oppslag, og ville bare stikke innom for å si "Keep up the good work!"

Larsis som synes det hadde vært en jævlig god offentlig uttalelse...

 
At 11:52, Anonymous Anonym said...

For meg ser det ut for at du er noe mentalt forvirret og higer etter oppmerksomhet.

 
At 12:19, Anonymous Anonym said...

La de psykotiske religionsfanatikerne skrike og hyle.

Det er greit at folk har "fått Jesus på døra" men går det for langt har psykiatrien løsningen.

Sprøyte i rompa.

 
At 12:28, Anonymous Anonym said...

Jesus was gay, says Australian academic.

http://uk.gay.com/headlines/4376

 
At 13:42, Anonymous Anonym said...

Hei Knut!

Jeg kom over bloggen din via Norge I Dag (Takk til NID!). Det er bra du viser at ikke alle kristne mener det samme som Norge I Dag etc. Stå på!

Jeg kan ikke skjønne at ikke flere tør å følge jesu eksempel, løfte nesa opp fra boka (loven), se seg rundt og stikke fingern i jorda. Kritiserte ikke Jesus fariseerne for å være for opptatt av det skrevne ord? Om det er riktig at vi går i fortapelse på grunn av vranglære i forhold til homofile, går jeg heller i fortapelse på grunn av kjærlighet heller enn å komme til himmelen basert på et liv bygd på frykt. Min Gud og min tro bygger ikke på frykt.


Når det gjelder dagsaktuelle homo-nyheter leser jeg de ofte først på Norge I Dag sine nettsider. Merkelig.

Jeg kommer ikke til å slutte å lese avisen, til det er den for interessant som representant for en utdøende subkulturs siste krampetrekninger.

 
At 15:35, Blogger Bottom Buzzer said...

Patetisk at "Norge i Dag" som hyller "Magazinets" trykking av Muhammed fremstilt som terrorist, og som vurderer å trykke det samme selv, reagerer på litt spissformulerte uttalelser om seg selv. "Hetser Kristne" my ass!

Mobb gjerne muslimenes Muhammed i ytringsfrihetens navn, men ligg for all del unna "Herrens salvede avisredaktører!" Det får da være grenser for yttringsfrihet!

Stå på Knut Anders!

 
At 20:21, Blogger funky_uncle said...

Rock on. Du har min fulle sympati og en pils med navnet ditt på.

 
At 14:07, Blogger Elin Stillingen said...

Knut Anders, å få kjeft av Norge i Dag, det skal du se på som din største seier som kunstner!!!

Eirik

 
At 20:12, Blogger Madeleine said...

heia knut anders

hihi

 
At 22:23, Anonymous Anonym said...

Heia Knut Anders.

Stå på!
Du skal se det er bra at disse uttalelsene kommer frem i lyset, det står respekt av dem. Du har turt å sette ord på ting/ situasjoner som vi alle vet eksisterer, men som vi andre kanskje prøver å tie ihjel.
Du har min ( og mange med meg) fulle støtte!!!

Ikke la disse få som prøver å forsvare seg ved å trekke deg ned lykkes!
" vær modig og stærk"..

Og til deg Kjell Olesson; dine psykiatriske vurderinger er ikke verdt snørret i nesa mi!

Marianne S.

 
At 16:05, Anonymous Anonym said...

Heia Knut!
Det er sannelig på tide at noen tar bladet fra munnen og kaller en spade for en spade mht de folka som lever etter normene som eksempelvis Norge i dag kommuniserer.

Og Anonym- din feige faen:
Det er slike som deg som gjør at samfunnet blir kaldt og fordomsfullt.
Har du en mening får du jammen meg stå opp for den, slik som bl.a Knut Anders gjør i stedet for å gjemme deg bak anonymitetens slør.
Håper du ikke ler deg i hjel på ordentlig da, slik at du kan ta en diskusjon og face de barnslige utsagnene dine.
Hold deg til sekta di du, der møter du sikkert ingen motstand.

Godt å vite at du står på Toillknut- hvis alle hadde hatt et slik livssyn som deg og prøvd å leve etter Jesus´tankesett om å prøve og være vennlig og snill mot andre mennesker hadde dette vært en mer harmonisk verden. I promise you1
I ælske de!

MC Hagen

 
At 19:55, Blogger John David Didriksen said...

Faen, jeg vil også skjelles ut av Norge i Dag! Misunner deg faktisk aldri så lite...

 
At 23:49, Blogger David said...

Anonymous høres ut som en skikkelig ekte Norge i Dag-leser. hvis det da ikke er redaktøren som er ute en tur...:) Uansett skal du leve i en ganske isolert verden for å tenke at et oppslag i sektavisen Norge i Dag er synonymt med å bli tatt med buksene nede. Vi snakker ikke akkurat Der Spiegel her, for å si det sånn...:) Disse såkalte "kristne" avisene er bare politisk propaganda kamuflert som kristendom,og den dagen sånne aviser bare har godt å si om deg, trenger du å gå alvorlig i deg selv. "Det er umulig å følge Jesu kall og samtidig bli populær i kristne aviser". (Gammelt jungelordtak)

 
At 13:28, Anonymous Anonym said...

Er det ikke godt at det er mange rom i den himmelen vi håper å komme til! kftl

 
At 21:47, Anonymous Anonym said...

HURRA FOR BROREN MIN!!!!

pst david! veldig bra...!! :)

kari elise

 
At 10:56, Anonymous Anonym said...

Du verden..eg blir heilt matt av all hetsen i begge "leirer"her. Leste selvfølgelig oppslaget i Norge i dag og ble skamnysgjerrig på denne knutemannen. (leste svaret ditt også). Jeg har svært sansen for begrunnelsen din. Men alt det andre? hvorfor bruke så sinnsykt med energi på å kritisere andre (DU OGSÅ). Du er tydeligvis gjennomtenkt, har talgaven og og iallefall syngegaven i orden. Og sist, men ikke minst har du skjønt begrepet nestekjærlighet...Men alt det andre?

 
At 11:03, Anonymous Anonym said...

...Bare en liten kommentar til: Det høres ut som de fleste av dine lesere, Knut, har abonnement hos Norge I Dag, de kjenner avisen ut og inn. Kanskje det er de som hindrer den fra å gå konkurs?

 
At 21:10, Anonymous Anonym said...

3 for ikke si 4 ganger Hurra... for Knut Anders.... Kult at du tar det her såpasse godt. Det "straffer" seg å gå inn og kritisere de kristne mørkemenn. De bruker bibelen som skylapper vettu.

hilsen "blodfan" av KuleKnut.

 

Legg inn en kommentar

<< Home