fredag, januar 13, 2006

..oppdatering..

.. når man ikke har skrevet på en måned har man plutselig ingenting å skrive om! Da jeg skrev hver dag kunne jeg ikke få skrevet nok. Rart dette..

Kan begynne med en liten oppdatering: Siden sist har det snødd. Kommet mildvær og regn, snødd litt igjen, kommet mere mildvær og regn og nå håper jeg bare at det vil snø litt igjen. Nei, jeg mener snø MYE igjen! Hurra!

Har skjedd mye rart den siste måneden. Besøk i stabburet fra bloggevenner funky, David, Bottom og Tommy! Utrolig trivelig! Håper de kommer igjen for å få mere av den friske møkklukta en gang snart!
Jeg har vært med på en haug av konserter. Fortrinnsvis i sjangeren "synger jula inn med et kor i en kirke" men det har vært hyggelig. Har hatt alt fra sprengte til tomme lokaler!

Det mest spennende jeg har gjort var vel kanskje å synge for folka på alternativ jul på Gjøvik julekvelden. Hadde også en kjempekveld i Toppen hytta. Det kjipe var at det var ca 10 personer som hørte den konserten, inkludert billetøren, arrangøren, fattern og kiosk personalet. Altså ikke den mest innbringende kvelden rent økonomisk, men du verden for en trivelig stund jeg syns det var! Storkoste meg og hadde en musikalsk opptur kan du si!

Har også vært å hørt noen konserter den siste måneden. Vil trekke frem TNT i fjellhallen som jeg koste meg veldig under, Penthouse Playboys med Inger Lise på rockefeller, Beth Hart på rockefeller, Geir, Dean og KåreJånni´s juleshow på Naken og Sullivans show på Sin Pecado!

Bortsett fra det har jeg kjørt masse ski! Jeg har hatt som mål å kjøre ski hver dag jeg ikke jobber i vinter og har nesten greid det så langt. Har måtte ta meg et par fridager innimellom, men det må man jo forvente. Har uansett kjørt veldig mye og allerede tjent opp sesongkortet. Det har gått i Hafjell, Kvitfjell, Skei og Hurdal(!). Sistnevnte sammen med nevø Ole Eskild på snart 10 år. VELDIG gøy! Kanskje sesongens beste kjøring så langt. Vi hadde to dager med pudder og morro!

I Skreien feirer vi jul på tradisjonelt vis med familie og venner. Når jeg skriver tradisjonelt mener jeg ikke at vi har en haug med gamle tradisjoner som vi "må" følge enten vi liker de eller ei. Nei, her er tradisjonene selvskapte og moderne. En av de heller nyeste, men som pga sin 9 årige historie må kalles tradisjon, er "julekveld-nachspielet" på stabburet, som kanskje stikker av som en favoritt.
Jula i år har alikevel for min del vært preget av tanken på alle som sliter ekstra i jula. Har seff alltid tenkt sånn, men det har blitt litt ekstra i år for min del. Nesten så mye at det til tider har gått ut over min egen evne til å glede meg over hvor bra jeg faktisk har det. Nesten så jeg har problemer med å glede meg over de gode tinga ved jula når jeg vet at det er de færreste som faktisk bare har det kult. MEN det ville jo bare være ekstra dust og et hån mot de som sliter iogmed at jeg har et tilnærmet perfekt liv med stort sett alt man kan ønske seg...

Ellers så må alle huske på å be om fred på jorden, konkurs over magazinet, (les bottoms blogg) og MASSE SNØ!!! Sitter på et hotellrom i Alta og forventer pudderdager når jeg kommer hjem!

Alta by Day!

5 Comments:

At 14:24, Anonymous Anonym said...

Dakar AltaKnut.
Har store planer om at vi må finne på noe når du kjæm att- har jo vært mindre sammen etter at du flyttet oppatt enn når du bodde i den store Tigers stad! :)MC

 
At 15:53, Blogger KuleKnut said...

Je veit! Skar bære kjøre på dassa ællvettes skia minne je da veit du!! Må finne på no særriøst buillbæill snart ja!!

 
At 20:51, Blogger Bottom Buzzer said...

Ja, hva synes du om Alta by day? Er lyset, eller fraværet av lys en positiv opplevelse? Eller er det pyton?

 
At 00:34, Blogger KuleKnut said...

Nå kan jeg ikke si så mye om det iogmed at jeg bare var der i to døgn og det ofte går mere enn det mellom de gangene jeg ser dagslys til vanlig, men jeg tror fraværet av lys ikke ville være noe annet enn en positiv opplevelse for meg. Æ digge Ailhtja!

 
At 15:21, Anonymous Anonym said...

HIPP HURRA FOR BETH HART!!!

sig

 

Legg inn en kommentar

<< Home