mandag, november 28, 2005

..dersom Gud ser til hjertet??

I dag har jeg vært på Skreia kulturhus og spilt julekonsert for Frelsesarmeen. Oss totninger har jo lange tradisjoner for å støtte Frelsesarmeen og tenker jo ikke noe annet en bare fryd og gammen om denne organisasjonen og dens medlemmer. Hurra for Frelsesarmeen, men gjett om media endelig har funnet noe dritt og endelig skal stemple de mest selvoppofrende og vennligste menneskene vi har i samfunnet vårt. Gjett om en liten fille sak skal få hele Norges befolkning til å tenke en gang til før de putter ei krone eller to i gryta før jul. Gjett om de fattige, narkomane, alkoholiserte og generellt trengende i Norge skal få det vanskeligere denne jula fordi Frelsesarmeen har vært diskriminerede ovenfor en homofil ansatt!

Ja, for det er vel ingen tvil, de har vel desverre vært ordentlig diskriminerende. De innrømmer selv at praksisen har vært lik i alle år, homofilt samboende mennesker blir omplasert til administrerende stillinger. Klart, har hørt rykter om at det skjer oftere med menn enn kvinner, men Gud har vel skapt flere homofile menn vil jeg tro. Kvinner har en tradisjon for å være "veninner" i kristen sammenhenger mens menn har et utsoppelig seksuellt begjær som gjør at å bo sammen med en mann kan bare bety én ting; homo.

Usaklig digresjon fra min side, men vi har desverre en sak her. En ganske omfattende sak også. Sondre Lerche "fyrer løs mot Frelsesarmeen" i dagbladet i dag og mange artister med ham. Faber boikotter og Sissel får kjeft for sin opptreden hos Skavland, av de homofile, for sin manglende evne til å protestere når de gjelder som mest, mens årets GP-håp 2004 er det forøvrig ingen som bryr seg om hva sier og gjør. Rare greier. De aller mest ekstreme kristne avisene "magazinet" og "Dagen" (som jeg forøvrig ikke vil oppfordre min værste fiende til å lese engang) skriver ikke et kløyva ord om saken, mens de om mulig enda mer nyanserte "Norge i Dag" presterer å levere følgende teser:

"Det er like meningsfullt som å si at dersom du ikke er enig i den sosialistiske eller ikke-sosialistiske ideologi krenker du deres menneskeverd som tror på ideologien. Dette blir bare tull. Men det er farlig tull- som truer vårt demokrati. Det ser vi mot saken mot Åke Green i Sverige. Men nå er homoideologien i ferd med å skape et nytt offer. Frelsesarmeen. Politiske korrekte kunstnere og ungdommer har prøvd å ramme Frelsesarmeens innsamlinger til de fattige og nødlidende før jul- i homofiliens navn. Kampen for homofil praksis, som den eneste tillatte oppfatning, og den fanatiske og intolerante holdning mot alle de menesker i verden som har en religion, er blitt viktigere enn hjelpsomhetens fellesskap. Det er en trist utvikling."

Disse ordene taler nok for seg selv, men vil bare opplyse om at Åke Green har meningsfeller i USA som hevder at det siste års ulykker var Guds straff mot de syndige menneskene i Thailand, London, New Orleans og Pakistan. Terroren kommer fra himmelen! Desverre intet sjokk og intet nytt under den berømmelige sol. Vi har desverre også en stor andel meningsfeller i høyt profilerte stillinger i vårt eget land.

Jeg vil jo selvfølgelig oppfordre alle mine venner som leser følgende aviser "norge i dag", "dagen" eller "magazinet" til å slutte med det øyeblikkelig. Har også et par andre aviser i vokabulæret mitt som trenger en skikkelig boikott, bl.a den fryktede "Jeusu avisa" som bærer et særdeles spottende navn med tanke på det innhold og lære den presenterer. Frelsesarmeens "uskyldige" omplassering er jo piss i havet i motsetnig til disse avisers nasjonalistiske, rasistiske, religiøse, ekstreme, fundamentalistiske og dødelige meninger og ytringer oppigjennom. Prøver ikke være negativ, men har sett satan sjøl snike seg inn iblant de troende på de undeligste måter oppigjennom. Død er ikke en overdrivelse når vi snakker om følgene av visse journalisters ansvar for trykksvertens måter å legge seg på avispapiet.

Nok en digresjon, men beklager igjen, tilbake til temaet. De homofile diskrimineres, gammelt nytt. Frelsesarmeen kritiseres, nytt for de som er under 100 år, og folk protesterer, vanlig.

Mitt lite utbrudd mot de "kristne" avisene avslører mitt unyanserte syn på verden omkring meg, men jeg skal prøve så godt som mulig å komme med en følgende analyse av situasjonen:

Frelsesarmeen er en fantastisk flott organisasjon som vi elsker over alt men som har et heller merkelig styre med klare trekk til det militære som jeg forøvrig sonet straff hos den norske stat i 16 måneder for å protestere mot. De homofile har et seksuellt begjær som i utgangspunktet er veldig vanskelig for folk flest og forstå, men på grunn av de homofiles oppførsel har blitt UMULIG å fatte for den vanlige mannen i gata. Ikke hundre år med SV styre vil rette på det! Artistene er, for å sitere "norge i dag" politisk korrekte kunstnere og ungdommer som prøver å ramme innsamlingen til de nødlidende før jul i homofiliens navn.

Lite provoserer meg mere enn den siste setningen. Her stiller folk opp gratis år etter år for frelsesarmeen når det er et hundretalls organisasjoner å ta av, så kommer den møkkavisa av noen fordomsfulle religiøse mørkemenn av noen satandyrkere og hevder de mest graverende ting! Men det skjer jo hver eneste dag. På trykk! Og INGEN protesterer mot dem? Kanskje pga at opplaget er for lite til å gjøre nevneverdig skade, men blant de som leser det er det en forferdelse! Stakkars folk! Nei, nå hopper jeg av tråden IGJEN, beklager, men blir litt engasjert. Følger med på disse nettsidene hver dag, og erkjenner at jeg snart bør slutte med det...

Jeg VET at frelsesarmeen har kun gode motiver for det de gjør. Gud ser til hjertet. Jeg har også lest at de som boikotter gjør det utifra et hjerte for de homofile, Gud ser til hjertet. Vet at bl.a. Sissel, meg selv, og alle de hundretalls andre som IKKE boikottet frelsesarmeen tenkte at da fattige er om mulig enda viktigere enn de homofile i denne saken og at prinsipper får være prinsipper i møte med enkeltmennesker. Gud ser til hjertet sies det..

Allikevel er det faktum at jeg som artist faktisk valgte å stille opp på denne konserten uten å engang tenke meg om, og grunner til at jeg vil skrive noen tanker om dette. Tror ikke boikott er løsningen, men respekterer de som har valgt det. Skjønt jeg er VELDIG glad for at det ble med de få, for INGEN er tjent med boikott av noe slag. Eneste som skjer er at de nødlidende blir enda mere nødlidende. Men uten boikot hadd saken vært en veldig liten sak. Ingen grove presseoppslag og frelsesarmeen hadde aldri fått vite at de på ingen måte har Norges befolkning i ryggen når det kommer til de konservative og religiøse sidene ved organisasjonen. (regner med at du skjønner hva jeg mener med religiøs, hvis ikke så les profilen min) Skjønt den nevnte avisa "norge i dag" hevder at 90% av befolkningen er på deres side. Kanskje det har fått det fra den særdeles provoserende og katastrofalt ødeleggende, fordomsspredende og missopplysende blekka "homofili og kristen tro"?

Skulle jeg hatt boikotta i dag? Nei! Hadde jeg boikota i morra? Eller til neste år? Nei. Tror ikke på boikott, men takk Gud for at noen sier fra! Min "potensielle" boikott hadde ført til et innslag mindre under årets julekonsert på Skreia, og en eneste billett (fatter´n) mindre. Kanskje folk på bygda glemmer og føler et velbehag ved at ingen av bygdas folk sier ifra og derfor setter veldig pris på at alt foregikk smertefritt? Ingen homoer på Skreia skjønner du. Jo, faktisk, kjente opp til flere homofilt sammboende i salen. Grunnen til at jeg skriver dette inlegget er jo forøvrig fordi jeg håpet på ett eller annet tidspunk å kunne flette inn vitsen jeg sendte til en homo bekjent i salen under konserten "Alle barna gikk på frelsesarmeens julekonsert, untatt Stein-Jo, for han var homo". Ble selvfølgelig mottatt med latter. Tenkte å dra den vitsen fra scena men fant ut, nei..

Tror selvfølgelig ikke at jeg kan løse noen konflikter ved å dele mine tanker her, de kriger i midtøsten fortsatt. Men jeg håper at folk kan lære seg Jesu sinnelag dypere å kjene etterhvert. Mange hevder å være Jesu etterfølgere på jord, men gjør stikk motsatt av mesteren sjøl i forskjellige situasjoner. I tilegg til å delta på frelsesarmeens julekonsert deltok jeg også på en høyst lukket og særdeles hemmelig Gudstjeneste for transsexuelle i Hoff kirke på lørdag. Der var det folk som ikke har turt og fortelle hverken kona eller barna sine om sin legning som er sitt behov for å "skifte" en gang iblant. Folk som har kjent på en sorg strekere enn noen av oss kan fatte! Ikke halvparten av de er homofile engang, men de er "skiftere" og har i utgangspuntet et stort problem fordi samfunnet har ikke sjans til å kunne møte dem som de er. Å delta i en sånn sammenheng er en stor ære for meg og jeg føler meg ydmyk og ute av stand til å fatte noe som helst av hvordan det egentlig kan utarte seg for noen å være menneske. Ønsker å møte enhver person med den dypeste respekt og forståelse etter en slik opplevelse. Det være seg homofile og transseksuelle, alkoholikere og narkomane, kriminelle og voldsmenn, Imaner og Predikanter, kristne og muslimer, soldater og fredsaktivister, intollerante og forståelsesfulle, fundamentalister og protestanter.

Å møte folk som er "anderledes" kan være noe av det vanskeligste som finnes. Der var Jesus fullstendig sjef og mitt aller største forbilde. Jeg greier ikke alltid å få det til. Man kan bare scrolle litt lengre opp og merke seg hvordan jeg omtaler de "kristne" avisene her i landet for å få et godt eksempel. Allikevel er det ratt min tanke at det er nettopp DET som er grunnen til den kollektive hissigheten rundt blant Norges folk i forhold til frelsesarmeen. Jeg tror jo på Bibelen som sier at det er kun TRO som fører folk til Jesus, og etter mine undersøkelser er det da ikke 10% av Norges befolkning som kan kalle seg troende, men nærmere 90%! De fleste tror nemlig på Jesus når det kommer til stykket! Det vi si at de aller fleste har fått den hellige ånd og himmelen lagt inn på innsida og da har muligheten til å i det minste skimte et bitte bitte lite glimt av himmelens lys og dermed ratt kunne evne muligheten til å kunne si fra når urett begåes! Vi har sett mange eksempler på en kollektiv ytring av ønsket om rettferdighet! Det være seg protestdemonstrasjoner mot Krigen i Irak eller Rasisme i etterkant av drapet på Benjamin Hermannsen!

Frelsesarmeen, i tillegg til å gå rundt på jorden og bare gjøre godt, er jo satt direkte i posisjon som "Jesu etterfølgere" her på jord, og kanskje uten det perspektivet, folk hadde gitt faen og alt hadde vært problemfritt? Kanskje uten Jesus hadde folk hadde gitt penger til Frelsesarmeen på lik linje som Amnesty eller Røde Kors? Ikke vet jeg, men det er noe rart når folk kollektivt begynner å mase om urett her i landet..

22 Comments:

At 20:30, Blogger Bottom Buzzer said...

Veldig bra tanker, og viktig at du deler det med omverdenen. Jeg tror jeg er rimelig på linje med deg i dette. Takk!

 
At 01:18, Anonymous Anonym said...

...shit...

det var MANGE bra tanker, problemstillinger og ikke minst spørsmål. Tror Ola hadde hatt godt av å swippe innom denne posten altså. Genialt å stille spørsmål uten plent å ha "alle svarene" samtidig. En tenk-selv-post. I like!

Forresten, en helt annen ting;

Trenger du noen til å bære vannflaska di på konserten dere skal ha i Stavanger, så kan jeg godt stille opp.. gratis, tilogmed.. i bytte mot en aldri så liten gratisbillett, seeeffølgeli.. ehm.. ikke? Vel..

God jul! Vil komme uansett altså.. Hils Sissel`a..

bill.mrk:hurra for Frelsesarmeen.

 
At 01:54, Blogger Bottom Buzzer said...

Yo bro! Jeg hadde digget å høre deg synge noen sanger sammen med Someone's Daughter. Hun er nydelig melankolsk og sår. Litt Maria Solheim -aktig. Hun er sikkert flink med vannflaska også...

BILDE

 
At 04:26, Blogger KuleKnut said...

Hay! Konserten i Stavnager er desverre avlyst i siste liten! Kjiipe greier, men vi spiller i flekkefjort søndag den 4. da! Siden bottom kan gå god for deg kan vi ratt ordne så du bærer vannflaska mi! Call me on sunday! Bottom har nr mitt!

 
At 15:15, Blogger Elin Stillingen said...

En mann eide en bedrift. Bedriften solgte saker folk likte. Bedriften gikk med en milion i overskudd. Mannen tok ut skattefrit utbytte på 1 million. Pengene ga han til Frelsesarmeen. Så gikk han hjem og dengte kjerringa slik han pleide.

Oppegående folk bør gi avlatspenga sine til Kirkens bymisjon i stedet...

 
At 13:32, Anonymous Anonym said...

Herligt å lese slik fordomsfri, respektfull og nyansert omtale av andre:"fordomsfulle religiøse mørkemenn av noen satandyrkere".....

Og jeg som trodde deltakerne i GP kun var litt smårare og snodige. Her har du bevist at en av dem iallefall er hjernedød......

 
At 13:56, Anonymous Anonym said...

takk for din ærlighet og oppgjør med "dagen", "Magazinet" og Norge idag". Kjenner meg veldig igjen i den provokasjonen disse organene representerer. Det er viktig at vi avviser disse menneskene sine usaklige argumenter, og tar avstand fra de hatske og umoralske metodene som blir brukt i deres politiske propaganda.. Takk for at du gjennom din kjendisstatus tar et klart standpunkt.
Vennlig hilsen kommende prest i Den Norske Kirke
Thore

 
At 15:39, Anonymous Anonym said...

Hmmm...Jesus var heller ikke populær da han gikk rundt på jorda. De var mange som kalte han mørkemann...at noen aviser i dag tørr stå i mot strømmen (som sikkert du ikke har krefter til å stritte imot) er enormt respektfullt. Det krever guts å sparke de små, enda større krefter er i sving når de små reiser seg. Slutt å kritisere aviser som virkelig fører Jesu ord videre! Jesus var radikal, ikke en pusete bestefar som du sikkert ville hatt det mer konfortabelt med!

prest i Norges Kirke sier du??
Må Gud gi oss styrke....

(...jeg ble bare så provosert)

 
At 09:54, Anonymous Anonym said...

Hei Knut!

Etter å ha lest dine sure utsagn om de som tror på skriftenes Jesus,Er det ikke tvil i min sjel at du selv er påvirket av det du beskylder andre for,demonbesatt!

 
At 13:53, Blogger KuleKnut said...

Kjell Olesson, jeg har aldri beskyldt noen for å være demonbesatte. Jeg regner med du prøver å være morsom her fordi vi som kjent vet at Jesus ikke deler bolig med demoner og når jeg har sagt ja til Han så flytter han inn! Jeg vet om flere kirker og menigheter som har begynt med stand-up! Kanskje det er noe for deg? Kristen stand-up!

Jeg KAN derimot kanskje ha nevnt noe om satandyrkere! Det var da kanskje et forsøk på kristen stand-up fra min side. Nå var det kanskje ikke like morsomt for alle, men heller ikke meningen at så veldig mange skulle lese det. Nå er det et par måneder siden dette ble skrevet, men jeg kan fortsatt huske at noen humra litt i skjegget av mine spissformuleringer. Det var selvfølgelig ikke meningen å støte noen, og hvis man har lest hele støkket er det nevnt iallefall to steder at jeg syns selv jeg gikk for langt og var urettferdig i mine formuleringer. Disse skriveriene har vært forsøk på å være ærlig, ikke korrekt. Og selvfølgelig derfor de var ment for mine venner, og kun mine venner. Nok en gang erkjenne at jeg har vært dust og tråkka rett i en silo med salat...

Det skal også sies at måten norge idag har behandlet denne saken/meg på er heller ikke av det peneste slaget. De kunne spurt meg på forhånd hva jeg mente med dette i stedet for å blåse opp HETSER KRISTNE med store bokstaver, når det er helt andre ting det dreier seg om. Den som leser denne bloggen skjønner vel fort at vi ikke snakker offentlige uttalelser her! Hele greia faller på sin egen urimelighet iogmed at det er akkurat den måten å drive journalistikk på som er mye av roten til mine motforestillinger mot disse avisene. Paparatzi journalistikk alá SeogHør og Dagblá: Skriv først, spør siden!

Jeg kan jo legge til at jeg selvfølgelig ikke tror Finn Jarle Sæle eller noen av de andre har en egen krypt i kjelleren der de utøver sorte messer...

 
At 17:58, Anonymous Anonym said...

Tja...? Du hevder at du IKKE "hetser kristne"? Må ikke du som alle andre i samfunnet finne deg i å bli vurdert utfra det du SIER/SKRIVER? At du TENKER eller MENER noe annet kan jo ikke andre vite? F.eks har jo fundamentalistminister Djupedal prøvd seg med samme unnskyldning som deg, men han også har jo blitt nødt til å akseptere at media slår opp det han virkelig SIER.

Uansett mener jeg at innleggene dine bobler over av intoleranse og fordommer. Siden du hevder at "Jesus er min beste venn" hadde kanskje flere enn jeg forventet litt mer respekt for mennesker og institusjoner som har andre oppfatninger enn deg selv, uansett hvor "privat" og "hemmelig" du trodde du kunne være på www....

 
At 19:25, Anonymous Anonym said...

At du møter motstand er forståelig.Det er ennå tusener i norge som tar salme 119,105 på alvor og kan si Amen til evangelist Steinar Harila sitt vitnesbyrd, noe jeg tviler på at du kan:"Når et skip kommer i storm er det vanlig at kapteinen og skipsledelsen skjerper seg i forhold til rett og stø kurs, slik at skipet ikke kommer i urent farvann og kanskje grunnstøter. Det er ikke normalt at skipsledelsen i storm og uvær tar seg til rette med draftet og lager nye streker og seiler etter nye tilfeldige streker laget av skipsledelsen.

Skipsledelsen kan ikke gjøre noe som setter liv og helse til mannskap og passasjerer i fare.

Når Den norske kirke er som et skip i storm gjør altså ledelsen den fatale og utilgivelige feil at de tar for seg draftet (Bibelen) og legger inn nye tanker som etter det gamle draftet fører til fortapelse. Evig ulykke for folk og mannskap. Jeg vil ikke følge dette skipet mot ulykken!

Det skal åpnes for velsignelse av synd som i følge Guds Ord leder til fortapelse. Det ser ut som om kirken vil gi, de som vil leve og forsvare synden, den siste olje før de går fortapt. Er det virkelig denne løgnkirken man nå ønsker seg?

Etter å ha vært medlem i denne kirke i hele mitt liv, har en lang prosess kommet til veis ende. Jeg har opplevd utviklingen i Den norske kirke svært negativ. Bibelens gode og livgivende lære blir satt til side, og menneskets vurderinger av hva som er til det beste, blir den nye autoritet som alle skal bøye seg for. Gud blir avsatt fra Kirken. Men Kirken vil drive videre som om de lærer på vegne av den Gud de har avsatt.

Bibelen kaller homofilt samliv som ”skammelig utukt,” Rom 1:26-27.

I Det Gamle Testamentet sies det blant annet slik i 3. Mos 18:22, ”Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.”

Det som Gud gjennom Bibelen sier er en ”styggedom” og ”skammelig utukt,” sier Kirkens lærenemd og flertallet av biskopene i Den norske kirke er innenfor rammene av det som er rett. Bibelen sier at ”de som gjør slikt skal ikke arve Guds rike,” mens biskoper, prester og Kirkens lærenemd sier at de skal arve Guds rike. Så finner noen av oss grunn til å spørre, hvem som har størst troverdighet i et så viktig spørsmål. Gud eller lærenemda?

I Johannes Åpenbaring 17 leser vi om den ”store skjøgen.” Den forfølger de kristne på en dramatisk måte. Opp gjennom tidene har det vært mange meninger om hvem den store skjøgen er.
Carl Fr. Wisløff talte om dette. Han konkluderte med at vi har tatt mye feil opp gjennom årene. Men han trodde nå at ”den store skjøgen” var den frafalne kirke. Den kommer til å forfølge den levende Guds menighet i sterkere og sterkere grad i tiden som kommer.

I Åp 18:4-5 står det følgende: ”Kom ut fra henne, mitt folk! For at dere ikke skal ha del i hennes synder, og for at dere ikke skal få del i hennes plager. For hennes synder når like til himmelen, og Gud kommer i hu hennes urettferdige gjerninger.”

For meg er det blitt slik, at jeg er kommet til et punkt der jeg ikke kan stå i en kirke som er blitt en løgnkirke. Som sier JA der Gud og Hans Ord sier tydelig NEI. Og NEI der Gud og Hans Ord sier JA.

Står jeg i denne kirke, kan jeg etter hvert legetimere synden, og lære det som er galt som rett, eller ikke så farlig. Selv om Gud sier det fører til fortapelse.

Det er underlig at Kirkens lærenemd har trengt så lang tid på å lese om disse klare og tydelige ord i Bibelen. Har de måttet bruke så lang tid for å søke etter muligheter for å kunne si noe annet enn det som tydelig står skrevet? (Sette nye streker på draftet)

Jeg må da av samvittighetsgrunner takke for følget gjennom flere tiår. Mitt læregrunnlag er ikke forandret. Jeg har heller ikke meldt meg inn i noe annet kirkesamfunn.

I dag har jeg lyst å takke de kristenledere som har talt og gitt tydelige signaler i dette spørsmålet i denne tid, Karl Johan Hallaråker, Espen Ottosen, Rolf Kjøde og Norvald Yri m. flere.

Nå er det tid for samling av alle som ønsker å holde Bibelens ord for rett, og gå til gjenerobring av alle tapte skanser i landet vårt. Her vil jeg gjerne bli med!"

 
At 21:45, Anonymous Anonym said...

Kjære Kule Knut.
Jeg leste innlegget ditt om Frelsesarmeen. Jeg ble aldri riktig helt klok på hva du mente om homofili utifra det. Jeg skjønner at du ikke liker kristne aviser og ikke støtter boikott. Jeg vil også nevne at David Åleskjær som du har link til er en nær alliert til redaktøren for Jesus avisa. Litt artig at du nevner den avisa siden den ikke akkurat har gjort seg bemerket men mer er ett innlegg i Magazinet en gang i blant.

Mvh Ung teolog MF

 
At 22:32, Anonymous Anonym said...

Det er noen som sier at Merovinger-dynastiet er etterkommere av at Jesus dro til europa og lgde barn sammen med Maria magdalena.

Andre har sett at Jesus hadde ett forhold til Peter.

 
At 10:35, Blogger Bottom Buzzer said...

___________________
Anonym skrev:
Jeg vil også nevne at David Åleskjær som du har link til er en nær alliert til redaktøren for Jesus avisa.
___________________

Redaktøren for Jesusavisa er en kul og oppriktig fyr, men jeg tror du blander sammen "nær alliert" og "god venn". Jeg tror David og redaktøren står et stykke fra hverandre teologisk sett selv om de er gode venner gjennem mange år.

Jeg vurderer forøvrig å ta et år på MF.

 
At 03:57, Anonymous Anonym said...

Hei igjen. Det er mulig de står fra hverandre teologisk, men de har hatt en del prosjekter sammen opp igjennom tiden. Hvordan kan du syns at redaktøren er kul og oppriktig samtidig som du totalt misliker avisen?

Er det grunnfag du vil ta på MF da?

mvh mf student

 
At 02:07, Blogger Bottom Buzzer said...

Jeg kjenner muslimer, elektrikere og homser jeg synes er kule.

Ellers så vet jeg ikke helt hva jeg skal satse på dersom jeg tar et år, men det blir noe light.

 
At 23:44, Blogger liamfuglset said...

Hei!

Har sett litt på denne bloggen, husker ikke engang hvordan jeg først oppdaget den, men samme kan det være.

Det lukter skikkelig kristenmannsblod av det her, det er helt sikkert! På den ene siden har du Knut som skriver det han vil om de han vil, og som helt klart har poenger, men som kanskje kunne vist litt mer respekt for den som måtte føle seg støtet, og på den andre siden har vi "mørkemennene" som selvfølgelig ikke liker karakteristikken de blir gitt, men som kanskje er en smule stae og egne og... kristne?

Wow, kan ikke si annet enn at jeg ikke akkurat er stolt over å være kristen! :D Uten å peke på noen, så er det vel dette kristne er best til av ALT, å krangle om hvem som har rett. Jeg lurer virkelig på hvordan man fikser det når man møtes ved perleporten og skal være bestevenner i en liten evighet... xD

Nei, ingen ba om min kommentar, og jeg skal ikke skrive så mye mer, men oppfordrer alle til bare å være venner jeg da. Eller, i det minste, bare la være å bry seg. Verden går, så vidt jeg vet, ikke under uansett hva enten KuleKnut eller Finn Jarle eller andre måtte si, jeg tror Pappa i himmelen har kontroll på alt og elsker dem han vil elske, som er deg... og tilogmed meg...

Hilsen fra en trøtt bambling. God bless og alt det der!

 
At 01:06, Blogger KuleKnut said...

Å Wilfu! Det var fantastisk flott skrevet! Favoritt slogan til kuleknut er jo faktisk "kan ikke alle være venner?"

 
At 01:29, Anonymous Anonym said...

hei igjen..mf her...
men homser og muslimer er kanskje nærmere deg teologisk enn mørkemenn som redaktøren fra Jesus avisa og sæle i norge idag? sier ikke dette for å terge deg, jeg lurer seriøst på hva du mener....

foretrekker du f.eks Gelius teologisk enn Kvarme? På mf vil du nok trives. mange kjendiser som er innom der..var du med i grand prix forresten?

 
At 19:13, Anonymous Anonym said...

Hei KuleKnut!
Aner heller ikke åssen jeg havna her.. trur det beynte med at jeg lette etter sangpedagog til dattera mi på 12? He-he! Vil bare si deg at du er en klok, ydmyk og fin fyr - og sjøl om du råkte noen "midt i den råtne bananen" med det du skreiv, var det velskrevet og breddfullt av "pasjon" I liked it!
Mulig jeg titter innom en anna gang også, for å sjekke liksom... :-)

 
At 21:00, Anonymous Anonym said...

Mye bra tanker her om homofili/kristendom, litt lenge siden du skrev det, men syns det er så bra å lese om denne debatten som ligger mitt hjerte nært
:-)

 

Legg inn en kommentar

<< Home