onsdag, november 30, 2005

..beklager, og MERE!!!

Hei og hopp! Beklager at det forrige innlegget ble litt langt, negativt, usammenhengende og kanskje på grensa til hva som sømmer seg å skrive for en utelukkende positiv fyr som meg. Har kjent på samvittighet for noen av mine "angrep" og dårlig språk, selv om jeg sannsynligvis mener hvert eneste ord. Du veit, unger og fulle folk...

Lise som tegner Nemi var også i dagens stripe inspirert av den samme debatten og har tegnet denne ganske morsomme stripa som jeg legger ved. Trykk på den for å få den større!


I den forbindelse må jeg jo også nevne noe jeg merket meg da jeg kikket i den tidligere omtalte blekka "homofili og kristen tro" som jeg her forleden en natt kalte "særdeles provoserende og katastrofalt ødeleggende, fordomsspredende og missopplysende", påståes det at det er ca 1% av befolkningen som er homofile. Tross all forskning. Hvorfor mener vår nye pave at homoseksualitet destabiliserer samfunnet og pastor Jan A. Torp støtter seg til Åke Grenn og sier homofili er en kreftsvults i samfunnet?? 1% kan da ikke være så veeldig truende for "slekt skal følge slekters gang"?

Ganske teit å kjøre homodebatt på bloggen min i grunn, men syns det er noe forbanna dritt at jeg skal bli satt i samme bås som disse folka bare fordi de krever enerett på budskapet fra Han som skapte meg. Har vokst opp i et fjøs så jeg veit hvor mye dritt det kan være i en bås, så takk Gud for at det i er mange rom i min Fars hus...

PS: Denne blekka kan forøvrig lastes ned hos vår elskede avis "dagen" på følgende nettside http://www.homofili.com/sider/tekst.asp?id=homofili-forside Read and weep... Vil forøvrig minne om at følgende organisasjoner står bak: Den Evangelisk Lutherske Frikirke, Det norske Misjonsforbund, De Frie Evangeliske Forsamlinger, Det evangelisk-lutherske kirkesamfunn, Oslo Katolske Bispedømmes Familiesenter, Pinsemenigheter på Sørlandet, Norske Baptisters Barne- og Ungdomsforbund, Den nordisk katolske kirke, Foursquare Norge, Normisjon, Norsk Luthersk Misjonssamband, Indremisjonsforbundet, Den indre Sjømannsmisjon, Norges Samemisjon, Den Norske Israelsmisjon, Norges Kristelige Student- og Skoleungdomslag, Norges Kristelige Legeforening, OASE-bevegelsen, Ungdom i Oppdrag, Åpne Dører, Til Helhet, Peterstiftelsen, Operasjon Mobilisering, FBB, Helhet gjennom Kristus, Familie & Medier, Guds menighet Vegårshei, Filadelfia Oslo, Storsalen i Oslo, Kristkirken i Bergen, IMI-kirken i Stavanger, Norsk Lærer akademi og NLA Lærerhøgskolen, Fjellhaug skoler, Ansgarskolen... Vi har de fleste ramsa opp her, så kanskje det er jeg som tar feil? eller... nei det var ikke ferdig der, tilslutt står det: "Hver enkelt medutgiver støtter intensjonen og budskapet i dette bladet, men går ikke nødvendigvis god for alle enkeltformuleringer i samtlige tekster." Kanskje det er hele "kristen norge" som er noen pyser? Jeg støtter også intensjonene! I aller høyeste grad...

10 Comments:

At 13:08, Blogger Bottom Buzzer said...

Hehe... Nemi ruler!

 
At 17:13, Anonymous Anonym said...

OOOH YESSSSAAA!!!!! (med negrospiritflow all over the place..)
Har gått på Ansgars musikkbibelskolelinje. Det var KONGE. Tenkte bare å nevne det siden jeg skimtet "Ansgarskolen" nederst og sist av de "medsammensvorne".
-Vittig at du nevner det i en øøøørliten bisetning at "kanskje det er jeg som tar feil?" når du har omtrent "hele kristen-Norge" imot deg. Det var liksom litt sånn spurv vs elefant-bilde i hodet mitt. Spurver er stae altså, det ska`rem ha..

Jeg har Nemi-striper på dashboardet i bilen slik at hvis noen VIL bli kvalme av kjøringa mi, bare leser de litt Nemi, så går allting på gli.. (Hoi! Det var et spontanrim, gitt..)

...BU at konserten er AVLYST!?!? Å avlyse konserter i "siste liten" er som å banne i kjerka.. "IKKE BRA!!" med andre ord. Niesa mi har bursdag den dagen, så den gikk ikke..

Men NESTE gang...! Så skal jeg omtrent persönlich medbringe ei vannflaske..og sikkert bli fratatt den, for bodyguardsene dine tror sikkert jeg skal kaste den på deg.. oh well..

Snilt av deg å gå god for meg, Buzz! Det må jeg si.. Plutselig en dag møtes vi på Veien..
(håh! FOR et bilde, hæ!? Kan tolkes i mange vinkler, den der..)

Hva betyr "ratt" egentlig? Kult med comment på hva musikk er for noe..

Gohelgijesunavn!.. (yeah yeah, I know it's Wednesday, but when you're an artist.. well, ev'ry day is work and ev'ry day is a day off.. Or the other way around..? Or just whatever..)

Deh blei en lang comment, du...

 
At 22:13, Anonymous Anonym said...

homser er mennesker de også! Men nok om det, jeg mener gud har skapt oss for å være sammen gutt/jente! Det er jo ingen grunn for at Adam og Eva var de første på jord? Men verden endrer seg stadig. Men Nemi ruler uansett! Kom deg på MSN knutta, vi venter på deg der. (forresten han homsen i MessTV heter knutta (kalles) )
Har du skaffa deg bodygard? var det ikke en grunnt til at du har begynt å trene? for å få sixpack. (ler)
Shfd

 
At 00:46, Blogger KuleKnut said...

Å ja, digger Nemi!

Vil bare si at det er arrangørene i IMI Kirken Stavanger som har avlyst 8(!) dager før konsert pga for dårlig bilettsalg!(?) Merkelig, men ikke noe jeg får gjort med det.

Ratt er Totning og betyr kanskje.

Shfd: Jeg har ikke sagt noen om hva jeg mener om homofili vs teologi og de greiene der. Det er ikke poenget mitt og i grunn ganske uinteressant hva jeg mener. Teologi er for teologer, jeg er musiker jeg.

Det som derimot opprører meg så voldsomt og får meg til å trekke frem de freskeste superlativer er måten de kristne behandler tematikken, problemene og når alt kommer til alt, de homofile. Vi har sett de kristne gå i satans tjeneste så utrolig mange ganger oppigjennom dens 2000 år gamle historie, likevel ramler de rett i samme dritte med begge beina gang på gang! Er det så vanskelig å se at disse tinga kommer bl.a. fra fordommer, uvitenhet, frykt, dummhet og selvhevdelse? Vi er vel alle enige om at de som at de ansvarlige for inkvisasjonen og utføringen av dens handlingene ikke akkurat hadde den "rette lære" men hva gjør et menneske i 2005 mer "dømmedyktige" en det de greide å være?

Skal ikke si noe annet en at jeg bør feie for min egen dør, men grunnen til at jeg blir provosert er ikke håpløse kristne, for de har altid vært håpløst håpløse og kommer alltid til å være håpløst håpløse, men at de skal kidnappe Jesus og stikke av med troen på han og gjøre den til en utilgjengelig greie for fordomsfulle, selvhevdende, FRP stemmende kranglefanter! Men slik er det jo alltid, finn hva som helst her i verden og jeg skal love deg at de kristne har vært der for å kaste eder og galle for lenge siden...

Ser ikke på messTV men det høres uansett ikke bra ut...

Har bodyguard ja! Hatt så lenge jeg lever! Trener for å være i form til ski sesongen!

 
At 13:24, Anonymous Anonym said...

Jeg får frysninger når jeg leser fra dine bloggvenner, og deg selv. Selv bor jeg i Lillestrøm og kom tilfeldig inn på denne siden. Jeg liker deg som artist, men tror ikke jeg kunne vært venn med deg som privatperson. Er du så opphengt i Jesus som det ser ut på din blogg? Klarer du å leve et "vanlig" liv utenom å tenke på han? Er du i noe kristentmiljø?
Ta dine egene valg, gå med jesus, men følg også andre! shdf

 
At 16:11, Blogger KuleKnut said...

Hei shdf, hvordan er det i Lillestrøm om dagen? Vil nok en gang opplyse om at dette er en privat blogg som jeg skriver for mine venner, så det er et poeng at folk som leser det stort sett kjenner meg. Hadde jeg skrevet for folk jeg ikke kjenner ville jeg gjort det på en HELT annen måte.
Jeg skriver om det som opptar meg uavhengig av hva det måtte være. Har ingen plan for denne bloggen bortsett fra å bare skrive akkurat det jeg har lyst til i øyeblikket. Hvis det er uinteressant for leseren så bryr jeg meg ikke så veldig mye om det. Gjør dette for morro skyld og mest for min egen del. De som kjenner meg vet hvem jeg er og hvordan jeg oppfører meg, så det jeg skriver her er på en måte de tankene jeg plutselig tenker uten å gå rundt å mase om det til daglig! Lurer på hva som gir deg frysninger forresten...?

Du kan heller ikke ha lest så veldig nøye igjennom bloggen min, for dette er vel stort sett eneste gangen jeg har tatt opp et "religiøst" tema. Det er også ganske relevant tema siden det er over førstesidene og i de fleste aviser om dagen. Og nei, jeg går ikke i noe spesiellt kristen miljø, jeg tar mine egne valg og KUN mine egne valg, men jeg følger ikke andre kun Han..

Og nei, jeg lever ikke et vanlig liv! Jeg lever et SUPERDEILIG liv uten stress og mas! Fylt med ski, musikk, fest og MASSE morro! (kronologisk rekkefølge)

PS: Hyggelig å ha folk jeg ikke kjenner på bloggen min også! F.eks someone´s daughter er jo foreløpig "fremmed" for meg, men hvis du skal være frekk så kaster jeg deg rett i søpla! Dette er KULEKNUT´s private blogg og han har ingen grunn til å være snill!! Greit å være uenig og kommentere det, men hvordan kan du vite at jeg trener når du ikke kjenner meg og bor på lillestrøm? Hvordan kan du vurdere å i det heletatt skulle være venn med meg som privatperson? Har vi kanskje felles kjente siden du kom inn på siden min ved en tilfeldighet? Lukter det litt svidd her eller er det jeg som har glemt å skru av komfyren? Har en hjemmeside på www.knutanders.com hvis det er noe du lurer på ang jobben min som artist, der kan det også stilles spørsmål. Please bruk eget navn osv...

 
At 04:37, Anonymous Anonym said...

"F.eks someone´s daughter er jo foreløpig "fremmed" for meg, men hvis du skal være frekk så kaster jeg deg rett i søpla!"

...are ya talkin` to ME..? Har ikke tenkt å være frekk, jeg.. (Som jente tok jeg SELVSAGT anstøt av den kommentaren og regna med den var til MEG, selv om min LOGISK objektive synssans (?) sa at den var til anonym lillestrømmer. Jaja.)

Jeg er "fremmed", ja, men i Guds hage er vi alle små/store/vel/illeluktende blomster! ...yay!

Okei, jeg kjenner noen Skien-folk:
Tina Marklund.. Og Simen.. Og Eirik Sørbø.. Og Cola-Erik (Toten).. og Tor Egil Kreken(Ål).. og kona til naboen til firmenningen til svogeren din(EEEH..).. og så har jeg prata med (les:HYLT NAVNET!!!) Levi noen ganger..
LITT kjent-kjentfolk, kæsje..?

PS: Har en "LEI" tendens til å late som jeg kjenner folk bedre enn jeg egentlig gjør, noe som fører til enten/eller-situasjoner;

Enten: Vedkommende blir støtt, føler seg tråkka på siden

"DEN FREMMEDE"
!

buser inn i privatlivet med all slags rart å ha en formening om
Eller: Vedkommende synes jeg er så passe Quayzy at han/hun har
a) lyst til å bli kjent med meg/
b) lurer på hvordan jeg kan skrive så mye rart på en gang/
c) ikke har noe valg etterhvert..

emm..snakkas eventuelt i Tromsø!? Det hadde vært no`,det..!hade!

(laaang comment igjen gett.. takk for at du svarte på hva "ratt" er for noe..)

 
At 00:00, Blogger KuleKnut said...

hei hei somenoen´s daughter! Var ikke ment til deg, du har jo bare vært hyggelig og du skjuler heller ikke akkurat identiteten din! Du kjenner jo Cola Erik!! Så moro! Hadde vært kult å tatt turen til tromsø ja!!

 
At 18:21, Anonymous Anonym said...

Jadda, Cola Erik kjenner jeg gjennom Sarons Dal, tror jeg det var.. HAN kan drikke Cola, han.. Jeg har hørt noen av de historiene, for å si det sånn..:)

Så koselig at du syns jeg bare har vært hyggelig! Godt å få "oppklart" den "misforståelsen" en gang for "alle".. (..?)

Jeg sa til Buzzer da jeg var der, og han sa at det burde jeg si til deg, men jeg visste ikke om jeg torde, men nå tør jeg;

"Hvis jeg skulle hatt en tattoo av et band, hadde det vært eam- logoen."

Det var da du var med da, men.. kan likevel vurdere det, for det er en sweet logo og GODE tekster.. Liker veldig godt "I wonder..if you remember the smile I used to have.." Ja, det er en GOD tekst!

Håper konserten i Flekkis gikk bra. Rock on..

bill.mrk.Ja til identitet!

 
At 01:34, Blogger KuleKnut said...

Tusen takk! Alltid like hyggelig å høre at folk liker tinga en har gjort! EAM logoen er ganske kul ja! Kanskje en tatoo hadde gjort susen? Uansett, identitet er godt!

 

Legg inn en kommentar

<< Home