tirsdag, september 09, 2008

Kong Kirk!

Må nesten bare notere meg denne datoen i historien, da jeg hørte Kirk Franklin på Sentrum Scene i Oslo. Kan ikke huske å ha opplevd noe lignende siden Lauryn Hill i Spektrum i 99. En konsert som til dags dato står som den beste jeg har vært på noen sinne og antagelig aldri kommer til å overgås, men i dag altså, Kirk Franklin.




Har alltid lurt på hvilken konsert i mitt liv som kommer på andre plass. Var det Metallica på Roskilde i 2003? Kanskje, men nai, ikke helt, men pokker så fett det var. Var det Bjørk på samme festival? Eller The Cardigans? Mulig, mulig.. Kanskje Eminem på Marshall Mathers turneen? Eller Beasty Boys på rund scene? Pink? Chilipeppers? Lille juleaften på Frimann kafe med Nickles and Dimes kommer jeg aldri til å glemme. Alicia Keys her for noen måneder siden topper alt jeg har hørt av koringer ever liksom, så den går jo langt utta på det meste, for ikke å snakke om Stevie Wonder på Molde Jazz! Oii oioi, stort, stort, stooort!! Eller var det kanske Crouch på skjærgårds i 2007, ja faktisk antagelig var det den, helt til i dag, da er plassen opptatt. Kirk Franklin, Sentrum Scene, september 2008 er den nest beste konserten jeg har vært på i hele mitt liv.

Den rykker antageligvis opp på førsteplass hvis vi snakker rangering av den mest betydningsfulle, men det veit vi ikke før det har gått ei stund...

Og til alle som gikk glipp av Lauryn i 99 kan jeg bare si stakkars dere, hu får vi aldri tilbake i det moduset, men det er helt greit, det er ingen ting å sørge over så lenge du fikk med deg Kirk Franklin på Sentrum Scene i 2008.

3 Comments:

At 12:32, Anonymous Anonym said...

Hei Kule Knut!=)
Ferdig med sommerens gjøren og laden nå da, så nå kan du endelig slappe av litt?? Skulle gjerne vært på den konserten jeg også, men har så smått begynt å skjønne at man ikke kan få med seg riktig alt her i verden!... Hvis du skulle anbefale noe musikk å høre på nå utover høsten, hva ville det vært??
Ha en fin dag!!

klem fra Tee

 
At 07:17, Blogger David said...

Metallica på Roskilde var fett, ja...

Personlig står nok The Cure i Los Angeles som nr 1. Etterfulgt av The Cure i Berlin, The Cure i Hamburg, The Cure i Six-Fours, The Cure i osv, osv, osv.

 
At 14:26, Blogger Elisabeth said...

Morsomt - Lauryns konsert i 99 står for meg også som tidenes Høydare... Rett og slett unikt.

Også presterte jeg å IKKE få med meg Kirk!!! Får skylde på at det var på en tirsdag og at jeg bor på Vestlandet... :-S

 

Legg inn en kommentar

<< Home