mandag, mars 08, 2010

Bleik på Bali!

Har vært en liten tur på Bali nå i februar og til min store overraskelse var jeg som den bleikeste i landet også den hotteste blant de innfødte. Dette var jo særdeles morro når jeg alltid blir mobbet av disse brunsvidde blondinene som har liggi på stranda og sola seg fra de kom til de drar igjen. Jeg er interessert i å oppleve ting når jeg er på ferie men får tyn fordi jeg ikke er oppe på stranda kl 08.00 om morran for å svi på meg hudkreft og anna svineri i bytte mot et par uker brun og fin i forfengelighetens navn. Les: FLASS!! Jeg rekker ikke å plante sandalene mine i sand før det ropes hånlig "nei så fin og brun du har blitt" eller "jøss, har du sola deg?" etterfulgt av brekkende latter fra disse oljebefengte kjipingene. De kunne like gjerne blitt i norge og stirra opp i taket på et solarium og hatt en like spennende ferie. Samme opplevelsen for en rimeligere penge og ikke noe sand i tangaen.

Det morsomme er at Balineserene er enig med meg og synes dette er en mystisk praksis. De sier at Nordmenn kommer hit hvite og vakre og drar igjen støgge og brune. Personlig syns jeg det er flott med en liten tan, men jeg vil ha meg frabedt å bli mobbet for min mangel på det. På Bali er nemlig JEG den hotte!!

Skulle tatt seg ut om det var motsatt liksom, vi går ikke rundt og mobber negere i landet vårt fordi de er så brune lenger gjør vi vel?

video

5 Comments:

At 20:06, Blogger Bottom Buzzer said...

Ja, det er jo helt idiotisk å dra helt til andre siden av kloden for å ligge på stranda hele eller halve dagen. Fargen kan man få for en hundrelapp, og de blanke kroppene finner man på internett dersom det er en del av opplevelsen. Nei, på steder som Bali skal man seff oppleve et fremmed folkeslag, fremmed kultur og fremmed mat og drikke. Dritbra video forresten!

 
At 23:02, Anonymous Anonym said...

Helt enig! Men skal ikke bare ligge 24/7 i solen bare for å bli brun :)
Det måtte være mye spennende å finne på der :) Reiste du alene eller?

 
At 19:14, Blogger Chally said...

Hahaha! Dem bare smisker med deg, vettu! ;P
Men jeg stemmer også for å OPPLEVE stedet man drar til. Derfor det noen ganger er kulere med storbyferie enn strandferie! :)
Hurrahurra, for jeg skal til Shanghai! Null strand og masse opplevelser :D

 
At 12:17, Anonymous Moster said...

VELDIG god trøst for meg :)

 
At 15:08, Anonymous Gro said...

Artig innlegg;)

 

Legg inn en kommentar

<< Home